Перший Park & Ride у Львові



Park & Ride

Перехоплювальний паркінг на вул. Стрийській обіцяють збудувати за приватні кошти і віддати у комунальну власність.

У вівторок, 20 лютого, міське управління архітектури і урбаністики публічно поінформувало виконавчий комітет Львівської міськради: головний архітектор видав містобудівні умови і обмеження на вулиці Стрийській 121-б, 121-в, 121-г у Львові. Зокрема документом передбачено побудову “багатоквартирного житлового будинку із вбудованими приміщеннями громадського призначення і підземним гаражем, спортивним комплексом та підземним гаражем із тенісними кортами на експлуатованій покрівлі”.

У комплексі передбачено 120 квартир, заплановано майже 200 паркомісць. А ще – спортцентр і відкриті тенісні корти.

Але цікавим цей містобудівний кейс є не через згадані тенісні корти. Забудовник надав гарантійний лист про те, що зобов’язується взяти участь у покращанні інфраструктури в районі вулиці Стрийської і профінансувати роботи із будівництва перехоплювального паркінгу.

До теми: Мікаель Андерсен: “Нам потрібне нове мислення та переосмислення наших міст”

“Справді маємо зобов’язання від компанії ТзОВ “ПРОСТІР ПЛЮС” збудувати перехоплювальний паркінг на вул. Стрийській, біля іподрому, місткістю на 1264 паркомісця, – розповів URBIS AIR заступник міського голови Львова з містобудування Любомир Зубач. – Облаштувати такий паркувальний майданчик компанія забудовника обіцяє за власні кошти. Та наголошу: це ділянка комунальної власності й по завершенні всіх робіт цей Park & Ride теж залишиться у комунальній власності».

Ділянка, на якій збудують паркінг, є комунальною

Як повідомив посадовець, фахівці відділу транспортного планування, моделювання та організації дорожнього руху ЛКП “Львівавтодор” уже зробили транспортне моделювання щодо пріоритизації громадського транспорту на вул. Стрийській. Очевидно, очікують, що поява такого перехоплювального паркінгу позитивно вплине на організацію руху. Зокрема прогнозують, що водії, які будуть в’їжджати у місто, залишатимуть свої транспортні засоби, оскільки громадським транспортом вони швидше зможуть проїхати досліджувану ділянку вулично-дорожньої мережі (цьому має сприяти виділена смуга для руху громадського транспорту).

Що ж до організації руху, то тут треба буде додати зупинку громадського транспорту і, найімовірніше, збільшити кількість автобусів, що їдуть від “Ашану” в місто.

Перехоплювальні паркінги є звичною практикою у Європі. Фото: parklio.com

“У тому й логіка, щоби на всіх вʼїздах у місто були такі перехоплювальні паркінги, а далі люди їхали громадським транспортом. Менше авто на вулицях – менші корки на дорогах”, – зазначає Любомир Зубач.

Посадовець припускає, що проєкт першого Park & Rideу Львові на Стрийській можна буде реалізувати досить швидко. Адже питання лише в благоустрої ділянки та закупівлі певного обладання для організації роботи паркінгу.

До теми: “Ми досі мислимо генпланами. А місто – це насамперед люди”

Зазначимо, що такі перехоплювальні паркінги є трендом і звичною практикою в Європі. Облаштування паркінгів з подальшим пересіданням на громадський транспорт розвантажує міста від засилля автомобілів. Це не лише дає змогу розвантажити дороги, а й позитивно впливає на розвиток громадського транспорту.

Головне фото – Park & Ride у Чарльстоні (США): ridecarta.com