Вулиця НЕ для всіх
Як вулиця Винниченка у Львові перетворилася на елітну парковку
У центрі Амстердама перекрили автомобільний рух на одній з найжвавіших вулиць — Веесперстраат. Щоранку комунальники застеляють штучний газон, розставляють клумби на дорозі, а ввечері знову відновлюють автомобільний рух. Так дбають про екологію та чисте довкілля.
У центрі Львова вулицю перекрили точно не через довкілля. Різні країни – різні підходи до безпеки руху, якості повітря та відповідальності перед громадою. Urbis Air розповідає про пару прикладів вирішення вуличних питань. На прикладі Львова та Амстердама.
Львів: замість проїзду центральною вулицею – автостоянка
Уже понад рік у Львові перекрито ділянку однієї із найзатребуваніших серед водіїв вулиці Винниченка. Вона в центральній частині Львова, де проїзна частина вузька. І від неї безпосередньо залежить рух громадського транспорту на інших сусідніх вулицях. На довершення – частина цієї вулиці пролягає повз будівлі Львівської ОВА та Львівської облради.
Після повномасштабного вторгнення обласні чиновники цю ділянку дороги перекрили. А нещодавно з’ясувалося, що відкривати її найближчим часом не збираються – аж до завершення воєнного стану. Як пояснили самі працівники ЛОВА місцевим журналістам, це потрібно «для забезпечення належного виконання функцій та повноважень Львівської обласної військової адміністрації в умовах режиму воєнного стану».
Щоправда, не роз’яснили, як саме перекриття цієї ділянки сприяє «забезпеченню належного виконання функцій та повноважень працівників ЛОВА».
До слова, у Львові є і більш стратегічні об’єкти, проте біля цих установ вулиці чомусь не перекрито. Немає такої практики й у Києві. Проїзд біля Київської міської ради та обласної відкрито. Про це неодноразово розповідають і самі львів’яни, яким доводиться часто відвідувати столицю.
Натомість у Львові добре видно зворотній бік такої заборони. Насамперед йдеться про великі затори. У годину пік громадський та приватний транспорт у районі ЛОВА – стоїть. На одній лише вулиці Підвальній у корку може перебувати близько 10 автобусів та трамваїв. На фото, яке зроблено – і це вже після завершення навчального року – це добре видно. Цією вулицею, окрім приватного транспорту, їздить також понад 20 маршрутів громадського транспорту. А це до 100 одиниць.
Через такі тимчасові заборони тут почали фіксувати суттєве збільшення кількості дорожньо-транспортних пригод.
“Причина, через яку перекрили вулицю Винниченка, більш ніж надумана. Якщо говорити об’єктивно, почастішали затори. Поруч є вулиця Підвальна, яка призначена для руху громадського транспорту, а відповідно приватний транспорт мав об’їжджати вулицею Винниченка, яку перекрили. І тепер всі транспортні засоби стоять в одному єдиному заторі, – зазначає голова ГО «Зручне місто» Юрій Тер-Арутюнян. – Нині якоїсь небезпеки прориву на Львів з боку ворога немає, то принаймні одну смугу можна було залишити для проїзду. Бо зараз там фактично утворилася елітна парковка для своїх”.
У соцмережах львів’яни активно обговорюють всю недоцільність перекриття вулиці Винниченка. Адже, окрім описаних вище незручностей, у місті давно порозбирали блокпости, зменшили тривалість комендантської години. Та й прямої загрози наступу на місто наразі немає. А для ракетних обстрілів перекриття вулиць не є перешкодою.
Львівські активісти навіть зареєстрували петицію, аби відкрити рух на цій ділянці вулиці.
«Наразі проголосувало лише 600 осіб, а потрібно 1000. Чи то через сервіс, який постійно глючить і не приймає голоси, принаймні з першого разу ще ніхто не проголосував, чи через незнання самої процедури голосування, але голосують не дуже активно. І це дивно. Бо підтримка в коментарях та в соцмережах під петицією відкрити цю вулицю для проїзду просто шалена», – розповідає Юрій Тер-Арутюнян.
Тим часом перекрита ділянка вулиці перетворилася фактично на безкоштовну майже елітну в центрі міста автостоянку для чиновників ЛОВА. Така собі парковочна оаза в обіймах скверу, навколо якої суцільні корки, ДТП та безперевні сигнали знервованих водіїв.
Амстердам: замість авто на вулиці – штучний газон з квітами
А от амстердамські колеги львівських чиновників влаштували на одній із центральних вулиць свого міста дещо інший експеримент. Вони також тимчасово перекрили автомобільний рух на одній з найжвавіших вулиць — Веесперстраат. Виняток – велосипедисти та автомобілі екстрених служб.
Щодня з ранку до пізнього вечора комунальні працівники укладають на цій вулиці штучний газон і розставляють квіткові клумби. А ввечері згортають траву і прибирають квіти, адже вночі вулицю Веесперстраат відкривають для автомобілів.
Амстердамці по-різному реагують на це. Чимало місцевих побоюються заторів, оскільки інша вулиця перекрита через ремонтні роботи. Але їх заспокоює те, що такий експеримент триватиме до кінця липня.
Мета – перевірити, чи вплинуть такі рішення на безпеку руху, зокрема на якість повітря, адже у місті суттєво збільшується кількість транспорту, який негативно впливає на екологію.