Вишенька на ротонді



У Львові – гучний скандал. У центрі обговорення – відреставрована ротонда у Стрийському парку та відомий алкогольний бренд

Напередодні Дня міста у Львові розгорівся скандал навколо одного із найстаріших парків, пам’ятки садово-паркового мистецтва національного значення – Стрийського парку. Саме в ньому з дня на день має запрацювати нетипова кав’ярня і не деінде, а у відремонтованій старовинній ротонді, повідомляє Urbis Air.

Її збудували близько 100 років тому як торгову площу до міжнародної ярмарки. Останні кілька десятиліть альтанка була у занедбаному стані та пустувала. І ось торік управління комунальної власності Львівської міськради, здавалося б, дуже вдало вирішило питання ремонту, особливо зважаючи на нелегкі для української економіки часи: у Стрийському парку провели перший аукціон оренди. У такий спосіб через систему ProZorro ротонду продали в оренду на кілька років. Під магазин або кафе. Ротонда розташована на центральній алеї парку. Торги пройшли мегауспішно. Вартість оренди ротонди підстрибнула з 10 тисяч до 165 тисяч грн за місяць!

Зважаючи на старовинність будівлі, хоч це і не пам’ятка культури, адміністрація Стрийського парку виставила обов’язкову умову – новий орендар має капітально відремонтувати альтанку, відновити фасади, не збільшувати поверховість, не розширювати приміщення, зберегти автентичний вигляд та не використовувати пластикових вікон. Сам ремонт мав відбуватися винятково за тим проектом, який замовила і затвердила адміністрація парку за погодженням управління охорони історичного середовища, – зазначено на сторінці департаменту містобудування ЛМР.   

Різні точки зору

Суто візуально ремонт зроблено якісно. Альтанка – ожила. А червоний дах та фірмовий яскравий напис на світлій альтанці додає оновленій ротонді перчинки, точніше – вишеньки, і не будь-якої, а п’яної. Саме бренд магазинів “П’яна вишня”, один з яких відтепер буде у ротонді, і збурив частину містян.

Молода мама, яка себе називає громадською активісткою, Соломія Козак записала обурливе відео.

«Відколи це парк, публічне місце, став можливим для використання торговими точками з алкоголем?.. Батьки та діти, головні відвідувачі цього парку, проти цього бізнесу».

Також у відео Соломія Козак звернулася і до представника мережі із запитанням:

«Ви у бізнес-школі розповідали про якісь цінності, глобальні дії. А яка ваша глобальна дія? Просто продавати П’яну вишню… Перед носом у дітей, які бігають на дитячому майданчику?»   

 Що  відповіли у  «П’яній вишні»

Позиція мережі магазинів – не забарилася. На своїй сторінці вони опублікували великий пост-відповідь на усі закиди.  

«Ми виграли публічний аукціон і виконуємо усі його умови. Проєкт в парку спеціально пристосований до простору і не є монопродуктовим.

Парк – це простір, який вимагає певних підходів та форматів. Тому Пʼяна вишня у Стрийському парку з самого початку планувалась нами швидше як кавʼярня з морозивом та пляцками, де можна посмакувати й вишнівки, а не як традиційний моноформат, який є в інших місцях. Дотримуємося вікового цензу і не продаємо алкоголь неповнолітнім…

Пʼяна вишня не є першим місцем в Стрийському парку, який у своєму меню буде мати алкоголь: ще від часів Крайової виставки та Східних торгів».

Львів’яни на жваву дискусію у соцмережах реагують по-різному. Хтось відкрито обурюється та критикує, бо парк – це не місце для алкоголю. Інші дякують за відреставровану ротонду. Та радять брати відповідальність за свої вчинки, зокрема вживання алкоголю, у власні руки. Особливо дотепні цікавляться: коли у парку відкриють магазин ще одного відомого у місті бренду – «Чарка до свята». 

Головне фото: Високий замок