Харківські студенти спроєктували для Львова універсальний інклюзивний простір
![](https://urbisair.com.ua/wp-content/uploads/photo_5442942789739468315_w.jpg)
У львівській школі № 73 з’явився універсальний інклюзивний дитячий простір. Його спроєктували, а потім власноруч змонтували студенти першого курсу Харківської школи архітектури (ХША) під час будівельної практики. Всі проєкти і розрахунки щодо кожного виробу зробили публічними. Аби охочі змогли самотужки змонтувати такий самий простір для своєї школи чи подвір’я.
Так студенти хотіли продемонструвати: дитячі майданчики можуть бути різними і не завжди для цього треба великі кошти.
![](https://urbisair.com.ua/wp-content/uploads/362638686_665604328932953_5920549268580077807_n-1024x683.jpg)
Перший такий досвід для Львова
На початку повномасштабного вторгнення Харківська школа архітектури евакуювалася до Львова, де почала активно працювати та створювати нові цікаві проєкти. Один з них – “Просторова аптечка”. Це відкритий каталог проєктів універсальних й інклюзивних просторових інтервенцій для шкіл.
Під час літньої будівельної практики студенти разом з викладачами і спроєктували та змонтували універсальний дитячий простір, який встановили на подвір’ї львівської школи №73. Простір має кілька напрямків – ігрові формати, спокійний відпочинок, усамітнення, активний відпочинок, спорт.
Такий майданчик під силу зробити у кожній школі без надзусиль. Студенти все описали в інструкціях та проєктах “самодопомоги”, які легко реалізувати самостійно, не користуючись специфічним обладнанням, з доступних матеріалів. До того ж проєкти беруть до уваги теми інклюзивності, безбар’єрності та універсального дизайну, – наголошують у ХША.
![](https://urbisair.com.ua/wp-content/uploads/photo_5442942789739468318_w-1024x683.jpg)
Універсальний та недорогий – майданчик своїми руками
“Через цей проєкт ми запропонували сучасним школам в умовах війни універсальні і водночас прості рішення, які можна легко повторити (деталі за цим посиланням). Така собі перша допомога для шкіл. У відкритому каталозі проєктів є усі креслення, розрахунки матеріалів та бюджету, а також інструкції до збірки, аби будь-яка загальноосвітня школа мала змогу скористуватися ними для своїх потреб.
![](https://urbisair.com.ua/wp-content/uploads/photo_5442942789739468320_w-1024x683.jpg)
Водночас робили акцент і на тих проблемах, які є актуальними через вторгнення: зруйновані або пошкоджені через війну школи, перенасичені дітьми-ВПО класи. Ці меблі можуть бути і на вулиці і, скажімо, у великих шкільних коридорах, для активного та спокійного відпочинку”, – каже викладач будівельної практики ХША Михайло Шевченко.
![](https://urbisair.com.ua/wp-content/uploads/photo_5442942789739468323_w-1024x684.jpg)
Володимир Петрик – студент 1 курсу ХША та один з авторів дитячого простору, який встановили у львівській школі. Юнак розповідає, що разом з учасниками практики досліджували досвід шкіл за кордоном, зокрема Фінляндії та Японії. А коли меблі почали встановлювати на дитячому майданчику, у студентів ХША одразу з’явилися малі помічники. Діти з задоволенням допомагали, тестували, а потім охоче позували для фото.
![](https://urbisair.com.ua/wp-content/uploads/362658159_665604335599619_6681050459147883415_n-1024x683.jpg)
Попри те, що меблі робили студенти, за якість та безпечність робіт не варто хвилюватися, – наголошують викладачі. Цьому питанню приділили особливу увагу.