Харківські студенти спроєктували для Львова універсальний інклюзивний простір



У львівській школі № 73 з’явився універсальний інклюзивний дитячий простір. Його спроєктували, а потім власноруч змонтували студенти першого курсу Харківської школи архітектури (ХША) під час будівельної практики. Всі проєкти і розрахунки щодо кожного виробу зробили публічними. Аби охочі змогли самотужки змонтувати такий самий простір для своєї школи чи подвір’я.

Так студенти хотіли продемонструвати: дитячі майданчики можуть бути різними і не завжди для цього треба великі кошти.

Фото: Харківська школа архітектури

Перший такий досвід для Львова

На початку повномасштабного вторгнення Харківська школа архітектури евакуювалася до Львова, де почала активно працювати та створювати нові цікаві проєкти. Один з них – “Просторова аптечка”. Це відкритий каталог проєктів універсальних й інклюзивних просторових інтервенцій для шкіл.

Під час літньої будівельної практики студенти разом з викладачами і спроєктували та змонтували універсальний дитячий простір, який встановили на подвір’ї львівської школи №73. Простір має кілька напрямків – ігрові формати, спокійний відпочинок, усамітнення, активний відпочинок, спорт.

Такий майданчик під силу зробити у кожній школі без надзусиль. Студенти все описали в інструкціях та проєктах “самодопомоги”, які легко реалізувати самостійно, не користуючись специфічним обладнанням, з доступних матеріалів. До того ж проєкти беруть до уваги теми інклюзивності, безбар’єрності та універсального дизайну, – наголошують у ХША.

Фото: Харківська школа архітектури

Універсальний та недорогий – майданчик своїми руками

“Через цей проєкт ми запропонували сучасним школам в умовах війни  універсальні і водночас прості рішення, які можна легко повторити (деталі за цим посиланням). Така собі перша допомога для шкіл. У відкритому каталозі проєктів є усі креслення, розрахунки матеріалів та бюджету, а також інструкції до збірки, аби будь-яка загальноосвітня школа мала змогу скористуватися ними для своїх потреб.

Фото: Харківська школа архітектури

Водночас робили акцент і на тих проблемах, які є актуальними через вторгнення: зруйновані або пошкоджені через війну школи, перенасичені дітьми-ВПО класи. Ці меблі можуть бути і на вулиці і, скажімо, у великих шкільних коридорах, для активного та  спокійного відпочинку”, – каже викладач будівельної практики ХША Михайло Шевченко.

Фото: Харківська школа архітектури

Володимир Петрик – студент 1 курсу ХША та один з авторів дитячого простору, який встановили у львівській школі. Юнак розповідає, що разом з учасниками практики досліджували досвід шкіл за кордоном, зокрема Фінляндії та Японії. А коли меблі почали встановлювати на дитячому майданчику, у студентів ХША одразу з’явилися малі помічники. Діти з задоволенням допомагали, тестували, а потім охоче позували для фото.

Студенти Харківськї школи архітектури. Фото: ХША

Попри те, що меблі робили студенти, за якість та безпечність робіт не варто хвилюватися, – наголошують викладачі. Цьому питанню приділили особливу увагу.