Харківські студенти спроєктували для Львова універсальний інклюзивний простір
У львівській школі № 73 з’явився універсальний інклюзивний дитячий простір. Його спроєктували, а потім власноруч змонтували студенти першого курсу Харківської школи архітектури (ХША) під час будівельної практики. Всі проєкти і розрахунки щодо кожного виробу зробили публічними. Аби охочі змогли самотужки змонтувати такий самий простір для своєї школи чи подвір’я.
Так студенти хотіли продемонструвати: дитячі майданчики можуть бути різними і не завжди для цього треба великі кошти.
Перший такий досвід для Львова
На початку повномасштабного вторгнення Харківська школа архітектури евакуювалася до Львова, де почала активно працювати та створювати нові цікаві проєкти. Один з них – “Просторова аптечка”. Це відкритий каталог проєктів універсальних й інклюзивних просторових інтервенцій для шкіл.
Під час літньої будівельної практики студенти разом з викладачами і спроєктували та змонтували універсальний дитячий простір, який встановили на подвір’ї львівської школи №73. Простір має кілька напрямків – ігрові формати, спокійний відпочинок, усамітнення, активний відпочинок, спорт.
Такий майданчик під силу зробити у кожній школі без надзусиль. Студенти все описали в інструкціях та проєктах “самодопомоги”, які легко реалізувати самостійно, не користуючись специфічним обладнанням, з доступних матеріалів. До того ж проєкти беруть до уваги теми інклюзивності, безбар’єрності та універсального дизайну, – наголошують у ХША.
Універсальний та недорогий – майданчик своїми руками
“Через цей проєкт ми запропонували сучасним школам в умовах війни універсальні і водночас прості рішення, які можна легко повторити (деталі за цим посиланням). Така собі перша допомога для шкіл. У відкритому каталозі проєктів є усі креслення, розрахунки матеріалів та бюджету, а також інструкції до збірки, аби будь-яка загальноосвітня школа мала змогу скористуватися ними для своїх потреб.
Водночас робили акцент і на тих проблемах, які є актуальними через вторгнення: зруйновані або пошкоджені через війну школи, перенасичені дітьми-ВПО класи. Ці меблі можуть бути і на вулиці і, скажімо, у великих шкільних коридорах, для активного та спокійного відпочинку”, – каже викладач будівельної практики ХША Михайло Шевченко.
Володимир Петрик – студент 1 курсу ХША та один з авторів дитячого простору, який встановили у львівській школі. Юнак розповідає, що разом з учасниками практики досліджували досвід шкіл за кордоном, зокрема Фінляндії та Японії. А коли меблі почали встановлювати на дитячому майданчику, у студентів ХША одразу з’явилися малі помічники. Діти з задоволенням допомагали, тестували, а потім охоче позували для фото.
Попри те, що меблі робили студенти, за якість та безпечність робіт не варто хвилюватися, – наголошують викладачі. Цьому питанню приділили особливу увагу.